Subscribe:

ads1

11

الاثنين، 13 أغسطس 2012

رسالة مش هتاخد معاك نص دقيقة بس صدقني هتساوي معاك عمرك كلة



لحظة من فضلك



زمان وأنا صغير ...

 لما الخادم بتاعي اخدني لأبونا ( ... )

 علشان أعترف ...

 كل اللي فاكره ساعتها

 ان أيونا في أخر الجلسة قالي

 " يا حبيبي متنساش صلاتك وانجيلك "

الكلام ده كان في إبتدائي ولغاية دلوقتي

 وبعد ما اتخرجت من الكلية

 لسة برضه أبونا (...) بيقولي

 " أوعي يا حبيبي أوعي تنسي صلاتك وانجيلك"

اما موقفي من قراءة الكتاب المقدس

 فكانت حسب المزاج ...

 يوم فاضي أقرا ويوم مش فاضي أطنش ...

 لو فيه مسابقة في الأنجيل أقرأ ولو مفيش أطنش

وفي طول حياتي كنت بأقعد اتخانق

 مع ربنا وأطلب رأيه في مشاكل بتقابلني ...

ولكن ازاي وأنا معرفهوش ...

مفيش بينا أي اتصال ...

 دا أنا حتي معرفش هو عايز يقولي ايه

علشان كده انا قررت ،

 اني أبدأ علاقة قوية معاه وأفرا الأنجيل

 كل يوم وأخد فيه تأمل وصلاة ...

مستنيكوا تشاركوني ...

 يا تري هتقبلوا الدعوة ؟؟؟


0 التعليقات:

إرسال تعليق

يسعدنا تعليقكم علي الموضوع